Str. Ilie Macelaru nr. 28, Cluj-Napoca
0364.117.539

Astenia de primavara la adulți și copii

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Astenia de primăvară este declanșată de schimbarea anotimpurilor, atunci când lăsăm iarna rece și intrăm în primăvara mai caldă, de obicei în perioada februarie-aprilie. Aceasta nu este o boală, ci un set de simptome fizice și fiziologice, dintre care cea mai frecventă și deranjantă este scăderea energiei.

Care sunt cauzele asteniei de primăvară?


Trebuie să știți că în acest moment cauzele nu sunt cunoscute cu certitudine, dar există o mare probabilitate ca vinovați să fie hormonii.

În timpul iernii zilele sunt scurte, cu puțin soare și din acest motiv este inhibată producerea de cantități suficiente de serotonină, substanța chimică responsabilă de sentimentele de satisfacție și de fericire. Acesta este motivul pentru care un număr considerabil de persoane suferă de depresie în timpul iernii.  Atunci când există un deficit de serotonină rolul principal este preluat de celălalt hormon, melatonina, care reglează somnul.

Odată cu sosirea primăverii, rolurile lor se modifică. Apare o schimbare hormonală iar organismul trebuie să se obișnuiască. Oboseala și alte simptome apar ca reacție la această schimbare funcțională.


Care sunt simptomele asteniei de primăvară?


În primul rând apare letargia și somnolența - acestea fiind reacții normale datorate scăderii tensiunii arteriale cauzate de schimbarea temperaturii și de schimbarea perioadelor calde și reci în timpul unei zile de primăvară.

Alte simptome notabile, fiziologice și psihologice, includ:

- vertijul

- cefaleea și migrena

- durerea articulațiilor

- probleme cu somnul

- iritabilitate

- dificultate în îndeplinirea treburile zilnice.

Cât durează astenia de primăvară?


Rețineți că astenia de primăvară dispare singură în una sau două săptămâni. Timpul poate varia în funcție de fiecare persoană. Astenia de primăvară dispare atunci când nivelul serotoninei din organism se stabilizează. Dar, dacă simptomele persistă mai mult de trei săptămâni, ar fi bine să consultați un medic.


Cum sunt afectați copiii de astenia de primăvară?


Cele mai frecvente simptome ale asteniei de primăvară la copii sunt: oboseala, schimbările de dispoziție, somnolența și pierderea apetitului. Astenia de primăvară nu afectează toți copiii în același mod. De obicei, acesta produce semne clare la copiii mai mici.

Trebuie să fiți atenți dacă copilul dumneavoastră are și alte simptome precum: strănut, roșeață a ochilor și nasului, febră ușoară sau diaree. De asemenea să luați aminte dacă simptomele depășesc două-trei săptămâni. În cazul în care aceste condiții sunt îndeplinite în mod normal nu mai este vorba despre astenia de primăvară. Poate fi începutul unei boli care necesită o vizită la medic.

Cel mai bun mod de a reduce simptomele asteniei la copil este un stil de viață sănătos și echilibrat. Se recomandă cât mai mult timp petrecut afară la soare, cât mai multă mișcare și sport, somn mai mult, consumul unei cantități adecvate de apă și o dietă echilibrată.

Cum combatem astenia de primăvară?


Cel mai important este să avem un stil de viață sănătos.

Alimentația - Datorită oboselii, multe persoane aleg alimente rafinate tocmai pentru că ele ridică pe termen scurt nivelul energiei. Cu toate acestea, aceste alimente vor face ca oboseala și celelalte simptome să apară din nou destul de rapid. Regula generală: consumați fructe și legume și alimente bogate în fibre vegetale. Pe de altă parte, evitați alimentele grase și toate produsele rafinate. Alimentele grase, adică alimente bogate în acizi grași saturați, au nevoie de mai mult timp pentru digerare, ceea ce va duce la o senzație mai mare de oboseală.

Sportul - Ce contează acum este să vă mișcați. Mergeți la o plimbare care ar putea fi ușoară la început și apoi treptat intensificați ritmul. De asemenea, este recomandat alergatul, ciclismul și înotul.

Hidratarea - Nu uitați să beți 1,5 până la 2 litri de lichid pentru a vă îmbunătăți tensiunea arterială.

Suplimentele alimentare - Dacă simptomele vă fac dificilă îndeplinirea sarcinilor zilnice se recomandă complexul B, în special acidul folic și vitaminele B3, B6 și B12.Seleniu în doze de 200 mcg este, de asemenea, un supliment bun. Nu uitați totuși să consultați un medic și să adaptați suplimentele la caracteristicile individuale.

Medicii noștri vă stau la dispoziție pentru consultații și investigații, atunci când simptomele vă împiedică să aveți o viață normală și activă. Vă rugăm să faceți o programare, telefonic la 0264597603 / 0372714685 sau prin formularul online.

Citit 117 ori
Share:

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.